1 × BGN 5.90 BGN 5.31
2 × BGN 9.00 BGN 8.10
Subtotal: BGN 68.24
Читанката съдържа интересни и добре подбрани текстове с висока художествена и нравствено-етична стойност от съвременни автори и класици, като Иван Вазов, Дора Габе, Елисавета Багряна, Джани Родари, Астрид Линдгрен, Валери Петров, Мая Дългъчева, Маргарит Минков, Петя Кокудева и др.
Темите в помагалото по български език за 2. клас за подпомагане на обучението, организирано в чужбина, са разделени в два блока – „Български език“, свързан с езиковото обучение, и „Общуване и текст“, подпомагащ развитието на умения за устна и писмена комуникация.
Обучението по български език обхваща двадесет теми.
Читанката осигурява обучението по литература по втория модул от учебната програма по български език и литература за 2. клас за обучението, организирано в чужбина. Предложените в нея художествени текстове представят многообразието от теми, свързани с българските духовни ценности, през погледа на съвременното дете. Четивата са кратки по обем и достъпни от гледна точка на четивната техника на обучаваните второкласници от българските училища зад граница.
Темите в помагалото по български език за 3. клас за подпомагане на обучението, организирано в чужбина, са разпределени в две части – „Български език“, свързана с езиковото обучение, и „Общуване и текст“, подпомагаща развитието на умения за устна и писмена комуникация.
В първата част на помагалото са включени двадесет теми от учебната програма по български език.
Читанката за 3. клас, предназначена за подпомагане на обучението, организирано в чужбина, е в две части. Основната ѝ част е за задължителното обучение по литература по втория модул от учебната програма. В нея са включени любими произведения от българската класическа и съвременна детска литература и от фолклора.
Помагалото за четвъртокласниците, които се обучават в български училища зад граница, повтаря структурата на предходните учебни пособия – за второкласниците и третокласниците. Основните теми от учебната програма отново са разгърнати в две части – „Български език“, свързана с езиковото обучение, и „Общуване и текст“, подпомагаща развитието на умения за устна и писмена комуникация.
Читанката за 4. клас съдържа само текстове от българската класическа и детска литература, за да видят учениците красотата на българското художествено слово и да се докоснат до духовните ценности на българина. Текстовете са кратки и съдържателни, с ясно изразено авторово послание. Пет литературни творби са представени като част от книги, които се нареждат последователно на етажерка.
Учебното помагало се състои от две части – буквар и читанка.
Първата част осигурява изучаването на звуковете и буквите от българската азбука и овладяванеto на четенето през периода на ограмотяване. По занимателен начин е постигнато съчетаване на честотния и лингвистичния принцип при организирането на учебното съдържание.
Учебното помагало е насочено към постигане на ниво А2.2 по Общоевропейската езикова рамка за владеене на български като втори език. В него се доразвиват знанията и уменията за правилна употреба на българския език, усвоени в предходните класове.
Помагалото е насочено към постигане на ниво А2.1 по Общоевропейската езикова рамка за владеене на български като втори език. В него се затвърдяват и надграждат знанията и уменията, усвоени в 1. и 2. клас.
Учебното помагало осигурява обучението по първия модул „Български език като втори – ниво А 1.2” от учебната програма по български език и литература за втори клас за обучението, организирано в чужбина.
Учебното помагало е предназначено за децата в българските училища зад граница. То осигурява обучението по първия модул „Български език като втори – ниво А 1.1”. Чрез него учениците усвояват граматически правилна българска реч, като езиковите категории се изучават на практическа основа. Дейностите в помагалото са насочени към:
устно изпълнение на задачите;
обогатяване …